Dywizja Consumer & Office 3M Poland Sp. z o.o wdrożyła najnowocześniejsze rozwiązanie do zarządzania sprzedażą mobilną, oparte na systemie Emigo. Światowy lider innowacji w dziedzinie nowoczesnych technologii na rynku farmaceutycznym i medycznym przewodzi transformacji dokonującej się na polskim rynku farmaceutycznym. Dywizja Consumer & Office 3M Poland Sp. z o.o. (m.in. marki Viscoplast, Nexcare i Post-it®) wdrożyła najnowocześniejsze rozwiązanie do zarządzania sprzedażą mobilną, oparte na systemie Emigo szczecińskiej firmy Sagra Technology.
Od systemu Emigo oczekiwano przede wszystkim pomocy w zapanowaniu nad ogromem informacji pozyskiwanych każdego dnia – głównie przez reprezentantów aptecznych i handlowych. Brak rozwiązania po-zwalającego automatycznie gromadzić i przetwarzać te informacje sprawiał, że większość wartościowej wiedzy o rynku i konkurencji nie była właściwie konsumowana. Menedżerowie byli w szczególności zainteresowani automatyzacją rozlicznych działań realizowanych przez przedstawicieli terenowych i koncentracją na kluczowych procesach sprzedażowych.
Największą uwagę poświęcono m.in. możliwości precyzyjnego odzwierciedlania w Emigo mechaniki bieżących promocji i ich automatycznego rozliczania. kierownictwo zyskało mechanizmy zaawansowanej kontro-li nad obiegiem materiałów promocyjnych wspomagających sprzedaż.
Duże znaczenie miało także, oferowane przez dostawcę, szerokie spektrum środowisk analitycznych i raportowych, włącznie z mechanizmami automatycznych subskrypcji zestawień bezpośrednio na skrzynki e-mail zainteresowanych odbiorców.
System Emigo dodatkowo umożliwia realizację szeregu celów pośrednich, takich jak: prowadzenie przekrojowych badań odsprzedaży od obsługiwanych kontrahentów do klientów docelowych, precyzyjne dedykowanie ofert do starannie wyselekcjonowanych grup klientów, organizowanie pracy i danych historycznych o klientach w perspektywie, szeroko przyjętego w farmacji, podziału klientów wg kodów pocztowych i cegieł.
Jako, że firma działa m.in. na rynku farmaceutycznym, niezwykle ważne było, aby system zapewniał wysoką zgodność prowadzonych procesów biznesowych z istniejącymi normami i regulacjami formalnoprawnymi. W wyniku wdrożenia raportowanie w postaci arkuszy kalkulacyjnych zostało wyeliminowane. W jego miej-sce zastosowano automatyczne mechanizmy raportujące sprzedaż na bieżąco – po każdej wizycie u klienta. Czas odzyskany dzięki wyeliminowaniu pracochłonnego raportowania, przedstawiciele firmy mogą po-święcić na odwiedzenie kilku dodatkowych aptek lub sklepów. W ten sposób zwiększają sprzedaż firmy, a jednocześnie swoje prowizje.